№53 ЖОББМ “№53 жалпы орто билим берүү мектеби” мекемеси

Социалдык-психологиялык кызмат

Аралыктан окутууда социалдык педагогдун ата-энелерге сунушу:

2020-жыл региондорду өнүктүрүү,өлкөнү санариптештирүү жана балдарды коргоо жылы-деп жарыяланган.Муну менен бирге балдарга өзгөчө көңүл бурулат.Биз бардыгыбыз биригип ар бир балага татыктуу жашоону камсыз кылабыз деп ишенем.

 Президентибиз Сооронбай Жээнбеков”Балдарга кам көрүү бул жашоодогу жасай турган эң сонун нерсе”деп айтты.

 Онлайн режиминде окутуу абдан динамикалуу өнүгүп жатат,билим берүү платформалары жаңыртылып жаткандыгына кубанычтамын жана бардыгыбыз санариптик окутууга өтүшүбүз керек.Дуйнө жүзүндөгү кырдаалга байланыштуу өлкөбүздө балдар үчүн аралыктан окутууга өттүк.Американын эң бай адамы Уоррен Баффет “Кризис сизге кошумча жолдорду сунуш кылат”-деп айткан. Аралыктан окутууда ата-энелердин ролу:

Аралыктан окутууда ата-энелердин ролу:

Ата-энелер аралыктан окутууда окуучулардын билимин өнүктүрүүгө олуттуу таасир этиши мүмкүн. Позитивдүү мотивацияны түзүү үчүн, ата-энелер мугалимдердин төмөнкү кеңештерине таянса болот:

  • баланын иштерине жана билимине кызыкдар болуу;
  • үй тапшырмаларын кеңеш берүү түрүндө жардам берүү, көзкарандысыздыкка жана демилгелүүлүккө жол бербөө;
  • балага анын окууга жетишпегендиги күч-аракетинин жетишсиздиги экендигин түшүндүрүңүз (ал бир нерсени бүтүрө албай калса,аягына чыкпай калса);
  • Балдарды ийгиликтери үчүн көбүрөөк мактаңыз, ошону менен бирге алга жылууга түрткү берет

Ата-эненин жоопкерчилиги

Ата-энелер мектеп менен бирге балдарынын билим берүү программалары үчүн жооптуу. Кадимки билим берүү учурунда, ата-энелер баланын мектептеги физикалык катышуусу үчүн жооп беришкендей эле, аралыктан окутууда тапшырмаларды толук аткарууга жана аралыктан окутууга катышууга милдеттүү.Бала билим берүү программасын иштеп чыгуунун, анын ичинде аралыктан окутуунун алкагында мугалимдин талаптарын аткарууга милдеттүү. Ата-энелер окуу процессин көзөмөлгө алууга аргасыз болушат. Урматтуу ата-энелер, өзүңүзгө жана балдарыңызга кам көрүңуз!

№53 ЖОББ мектебинин социалдык педагогу:Дуйшекеева.А.Н

Тел ном:0703003159

 

Мектеп психологунун аралыктан окутуу учурунда окуучулардын ата-энелерине берген сунушу!

— Аралыктан окутуу балдар жана ата-энелер үчүн олуттуу сыноо, балдардын көз карандысыздыгы жана жоопкерчилиги, алардын жашоосун уюштуруу жана башкаруу жөндөмү, билим алуу жана билим берүү иш-аракеттерин калыптандыруу үчүн оор сыноо. Ошол эле учурда, аралыктан окутууну дагы түшүнүү менен кабыл алып пайдалуу өткөрүүгө болот – окуучулардын, айрыкча жогорку класстын окуучусунун мектепке караганда тезирээк билим алуу мүмкүнчүлүгү.

— Балдар үчүн аралыктан окутууну уюштуруу боюнча мектептен алган сунуштарды түшүнүүгө аракет кылыңыз. Класстын мугалими жана мектеп администрациясы берген расмий маалыматка гана көңүл буруңуз. Бул процессти уюштуруу үчүн мектепке дагы убакыт керек. Учурда ата-энелерге да, мугалимдерге да аралыктан окутууда бир катар ресурстар бар. Көпчүлүк ата-энелер бул аянтчаларды мурунтан эле колдонушат, анткени алар билим берүү программалары менен тыгыз байланышта.

— Балдар менен диалог, жана урмат-сый, достук мамиледе сүйлөшү баланын өзү чечим кабыл алуусуна жана мугалимдин берген  тапшырмаларын өзү аткаруу үчүн маанилүү. Ага эмне жардам берери жана эмне тоскоол болушу мүмкүн экендиги жөнүндө талкуулаңыз. Каалоосун кагазга жазып койсоңуз. Жазуу жүзүндөгү чечим окуучунун психологиялык колдоосуна айланат, аны чечүүгө болот. Ал ата-энелерге берген убадасынан, башкача айтканда, чоңдордун жоопкерчилиги басымдуулук кылган тышкы жашоону башкаруу тутумунан айырмаланат.

— Ар бир күндүн аягында балаңыз менен ал күнү эмне үйрөнө алды, эмнени билбей калганы жана дагы эмне болгонун кеңири талкуулаңыз. Ийгиликтерди жана кыйынчылыктарды түшүнүү үчүн, белгилүү бир тажрыйбага арналган ачык суроолорду бериңиз: эмне, кандай, эмне үчүн, эмнеге, эмне болду, кантип, кандайча, эмнеге жетишти эмнеге болбой калды ж.б. Өз кезегинде, ага кеңири позитивдүү жооп бериңиз: баланын конкреттүү ийгиликтүү тажрыйбасын сүрөттөп, кубанычты, суктанууну, урматтоону билдириңиз. Жана кучактаганды аябаңыз.

— Көпчүлүк окуучулар бул убакытта өздөрүн жаман сезишет анткени күнүмдүк пландаштырууну билишпейт. Балаңызга күн сайын план түзүүгө жардам бериңиз, ал эми кечинде бул жөнүндө кененирээк сүйлөшүп, акыл-ой жүгүртүңүз. Окуучунун көз алдында саат жана таймер болушу керек, бул пландаштырылган ишти өз мезгилинде аткарууга жардам берет. Жумушту 15-20 мүнөт сегменттерге бөлүү пайдалуу (кыйын учурларда – 7-10 мүнөткө чейин), алардын ортосунда беш мүнөттүк тыныгуу болот, анда сиз каалаган нерсени жасай аласыз.

— Жумуш ордун уюштуруу өтө маанилүү. Сизге керектүү нерселердин бардыгы колуңузда болушу керек, ал эми мобилдик телефонуңуз жана башка тоскоол болуучу нерселер, интернет булактары керек болбогон учурда иштебей же таптакыр эле башка орунда турганы жакшы. Эксперименттик далил көргөзгөндөй: эгер смартфон иштебей өчүрүлүп турса дагы, бала математикалык маселелерди аткаруусу кыйындыкка турат. Смартфон башка бөлмөдө болгонго салыштырмалуу.

— Окуучулардын ата-энелери жана туугандары алардын айрымдары балдары менен кандайдыр бир нерсе “өздөштүрүүгө” аракет кылса, аралыктан окутуунун жагымдуулугун арттыра алышат. Мисалы, сиз балаңызга суроолорду берип, талкууга катышсаңыз болот, андан кийин сабак кызыктуу, маалыматтуу оюн сабагына айланат. Бала үчүн бул мотивацияны жогорулатуу мүмкүнчүлүгү, ал эми ата-энелер үчүн балдарын жакындан билип, түшүнүп алуу мүмкүнчүлүгү.

53 ЖОББМнин психологу:   Замирбек кызы Жайнагүл

Тел:. 0708712262

Советы психолога

Уважаемые родители и ученики!

Не думать о проблеме, которая угрожает жизни и здоровью, невозможно. Любая ситуация неопределенности и вызывает тревогу, после чего человек погружается в депрессивные настроения. Есть и те, кто абстрагируется и делает вид, что ничего не происходит. Но можно посоветовать пару вариантов, как улучшить ситуацию. Заблокируйте сайты, откуда постоянно приходят негативные новости. Если вам интересно отслеживать количество заболевших, делайте это раз в день, не мониторте повестку постоянно. Если же навязчивые мысли не покидают, позвольте себе ненадолго погрузиться в них.

Соблюдайте советы врачей: чаще мойте руки, надевайте маски в общественных местах, в случае недомоганий вызывайте врача. Вместо объятий и рукопожатий можно придумать какое-то другое креативное приветствие. Сейчас каждый внутри себя должен включить заботливого родителя, который может позаботиться о себе и окружающих. Соблюдайте и так называемую “сетевую гигиену” — получайте информацию только из достоверных источников.

— Сейчас у каждого появилась возможность позаботиться о своих близких, уделить больше времени общению с ними. Можно сделать то, что хотелось давно: прочесть книгу, посмотреть фильмы. Наверняка после зимы хочется организовать дома генеральную уборку и что-то обновить. Можно созвониться с друзьями. Или же покопаться в себе и поставить новые цели. Возможно, этот вирус нам говорит о том, что мы о многом забыли в суете. Сегодня время остановиться и подумать.

— Многих перевели на дистанционную работу и обучение. Как не распуститься?

— Если есть проблемы с самоорганизацией, лучше не выходить из режима. Заводить будильник на то же время, что и обычно. Все важные дела выполнять в первой половине дня. Не спать до обеда, иначе есть вероятность скатиться в лень и безделье. Школьникам следует не откладывать выполнение заданий. Надо использовать время с пользой: есть время подтянуть предметы, исправить оценки и набрать дополнительные баллы.

Действительно, от негатива никому легче не станет. Не стоит терять веры, наоборот, нужно стараться окружить себя положительными эмоциями.

 

Обращение к родителям и близким учеников.

Уважаемые взрослые важно самим постараться сохранить спокойное, адекватное и критичное отношение к происходящему. Эмоциональное состояние ребенка напрямую зависит от состояния взрослых. Опыт родителей из других стран показывает, что потребуется некоторое время на адаптацию к режиму самоизоляции, и это нормальный процесс.

Надо предусмотреть периоды самостоятельной активности ребенка (не надо его все время развлекать и занимать) и совместные со взрослым дела, которые давно откладывались.

Главная идея состоит в том, что пребывание дома — не «наказание», а ресурс для освоения новых навыков, получения знаний, для новых интересных дел.

С Уважением, психолог Замирбек кызы Жайнагүл.

 

Социалдык-психологиялык кызмат

 

 

Социалдык-психологиялык кызмат Социалдык-психологиялык кызмат